Bilanț Black Friday: Creștere de 67% a sumelor tranzacționate online comparativ cu 2015


black-1271449_640

Românii au cumpărat în rate, utilizând cardul de credit, produse IT&C, mobilier, cărți, jucării, produse alimentare și cosmetice în valoare de 113,3 milioane de lei. România ocupă a patra poziție din totalul de 87 de țări în care PayU a procesat plățile online, raportat la valoarea comenzilor.

Ediția Black Friday de anul acesta, desfășurată în zilele 18-20 noiembrie, a generat 188.000 de tranzacții online în valoare totală de 113,3 milioane de lei, cu 67% mai mult decât ediția de anul trecut, conform datelor PayU România, liderul pieței de plăți online.

„Evenimentul Black Friday de anul acesta a depășit așteptările noastre. Pentru o parte dintre comercianți, Black Friday a început la miezul nopții de joi spre vineri, însă la ora 7.00 dimineața am înregistrat o creștere spectaculoasă în platforma PayU, ajungând în scurt timp la 500 de tranzacții pe minut – de două ori mai multe față de nivelul maxim de anul trecut. Minutul de aur a fost la ora 8.10. Față de anii trecuți, am înregistrat o evoluție constantă a plăților online, de-a lungul întregii zile de vineri, dar și peste weekend, ceea ce ne arată o maturitate la nivelul comercianților – o strategie de comunicare foarte bună și o etapizare a ofertelo”, a declarat Marius Costin, Country Manager PayU România.

Din totalul plăților online efectuate în sistemul PayU România, 31% au fost efectuate folosind cardul cu rate.

Potrivit PayU România, IT&C a rămas categoria fruntașă și anul acesta. 59% din valoarea tranzacțiilor online a fost alocată produselor din această categorie. Față de anul trecut, creșterea a fost de 52,3%. Produsele din categoria fashion reprezintă 5% din total, cu o creștere de 50,3% față de ediția Black Friday de anul trecut. Categoria care a înregistrat creșterea cea mai mare este cea formată din produse precum mobilier, decorațiuni, jucării, cărți, produse alimentare, produse cosmetice, vinuri și nu numai. Aceasta reprezintă 29% din totalul vânzărilor, cu o creștere de 125%.

În prima jumătate a zilei de vineri au fost făcute tranzacțiile cu cele mai mari valori. Cel mai mare coș de cumpărături a fost de 143.000 de lei, pe o comandă venită din Ungaria. Pe locul 2 și 3 se află tranzacții în valoare de 36.600 de lei și 35.000 de lei, ambele fiind comandate din România. Valoarea coșului mediu de cumpărături de-a lungul întregului weekend a fost de 602 lei, cu 6% mai mare față de ediția precedentă. Produsele IT&C au fost achiziționate cu precădere în prima parte a zilei de vineri, când valoarea medie a coșului de cumpărături a atins nivelul maxim de 832 de lei.

La ediția Black Friday de anul acesta, PayU România a procesat plăți din 87 țări. În top 5 țări cu cele mai mari comenzi se regăsesc Lituania (coș mediu 1.771 de lei), Finlanda (coș mediu 1.250 de lei), Slovenia (coș mediu 874 de lei), Rusia (coș mediu 651de lei) și România (coș mediu 623 de lei).

Printre retailerii din portofoliul PayU care au participat la ediția Black Friday de anul acesta se numără: Elefant, eMag, Fashion Days, Paravion, PC Garage, Quickmobile, Telekom (clickshop.ro, germanos.ro), Vivre.

Sursa: Mediafax

Imparte acest articol