Măşti, teatru antropologic şi ritualic, din Danemarca la Sibiu. Cum l-am cunoscut Eugenio Barba


teatru

Am avut şansa să particip, în august 2010, la un workshop la Teatrul Odin din Holstebro, Danemarca, înfiinţat cu cinci decenii în urmă de regizorul Eugenio Barba.

Regizorul italian Eugenio Barba a revenit la Sibiu, invitat de Constantin Chiriac şi George Banu, pentru a patra oară la Festivalul de Teatru de la Sibiu. Anul acesta, prezintă două spectacole în cadrul FITS: „Memorie devastatoare”, la Cetatea Cisnădioara, şi „Sensul Vieţii”, la Fabrica de Cultură din Sibiu.

Între timp, Teatrul Odin a aniversat 50 de ani de existenţă. George Banu ne-a dăruit un text minunat despre ce înseamnă Eugenio Barba şi teatrul său antropologic în cultura lumii. Aici, însă, eu o să vă povestesc experienţa mea la Odin Teatret. Zeci de actori, regizori, critici de teatru din SUA, Spania, Irlanda, Noua Zeelandă, Marea Britanie, Franţa, Belgia, Olanda, Brazilia, Argentina, Taiwan, China, Japonia, Mexic, Grecia, Egipt, Canada sau Coreea s-au aflat printre participanţii de la Festivalul Odin Week, în Danemarca.
În total, 61 de practicanţi şi pasionaţi de teatru din toată lumea au fost prezenţi la Festivalul Teatrului Odin, intitulat Odin Week, desfăşurat la Holstebro, în august 2010. 27 de ore din Mexic pâna în Danemarca Fiecare a venit la Teatrul Odin cu cultura sa teatrală, cu un cod propriu de interpretare şi de evaluare, cu backgroundurile unor şcoli diferite formate după cele clasice europene, după modelele lui Constantin Stanislavski, Vsevolod Meyerhold, Peter Brook, la cele sud-americane sau asiatice. Miracolul a fost că, deşi atât de diferiţi, tot s-au înţeles şi au fost fascinaţi de „limbajul teatrului lui Barba”.

Citeste mai mult: adev.ro/o8ycbi
Tags danemarca

Imparte acest articol