România, țară parteneră în cadrul Târgului de Turism de la Varșovia


tradeW

România va fi, în acest an, țară parteneră la cea de a 24-a ediție a Târgului de Turism de la Varșovia (TTWarsaw), eveniment ce se va desfășura în perioada 24 – 26 noiembrie 2016, informează marți Autoritatea Națională pentru Turism (ANT).

La ediția din acest an a TTWarsaw, România va fi prezentă cu un stand de 200 mp, unde vor fi prezenți reprezentanți ai tour operatorilor și hotelierilor români, unii dintre ei cu o îndelungată experiență pe piața poloneză, dar și reprezentanți ai regiunilor, în dorința de a prezenta o imagine completă, dinamică și autentică a României ca destinație turistică.

‘Prezența noastră la acest eveniment, alături de Ambasada României la Varșovia, reprezintă o mare oportunitate de a prezenta România ca o destinație turistică atractivă. Promovarea turismului românesc prin acțiuni de acest fel contribuie la impulsionarea circulației turistice către România, care se reflectă în sporirea încasărilor provenind din acest domeniu la bugetul de stat și atragerea de investiții străine în turismului românesc’, susțin reprezentanții ANT.

În Polonia se desfășoară anual peste 60 de târguri de turism, majoritatea fiind specializate pe anumite segmente. Participarea României la aceste târguri asigură o bună difuzare a informației despre oferta turistică a României pe întreg teritoriul Poloniei, spun reprezentanții ANT.

Piața poloneză s-a situat în 2015 pe locul 9 în topul piețelor sursă, înregistrând creșteri semnificative pe mai multe segmente și o evoluție peste rata medie de creștere a sosirilor turiștilor străini (+11,9%), și anume 28,1%. Înnoptările turiștilor polonezi au crescut de la 136.301, în 2014, la 170.061, în 2015. Există zboruri directe spre România, spre București și Cluj Napoca.

Interesul polonezilor pentru România a crescut constant în ultimii ani (creștere de la an la an, din 2009, data deschiderii reprezentanței României de promovare turistică de la Varșovia). Polonezii sunt interesați în primul rând de turismul activ și de aventură (drumeții, escaladă, vizitarea parcurilor naturale), stațiunile montane înregistrând o creștere consistentă dinspre această piață sursă (+29,7%). De asemenea, se remarcă interesul polonezilor pentru circuitele culturale, dar și pentru turismul rural, categoria ‘alte localități’ înregistrând o creștere de două cifre dinspre această piață (+33,1%).

Reprezentanții ANT apreciază că în contextul economic actual, sub rezerva apariției unor factori externi sau interni care ar putea avea un impact semnificativ asupra acestui sector, estimând că trendul crescător din prezent se va menține și în 2017.

AGERPRES

Tags polonia

Imparte acest articol