În cazul în care aţi avut ghinionul să fiţi victima unei înşelătorii sau nu aţi primit bunurile pe care le-aţi comandat ori produsul pe care l-aţi primit nu este aşa cum v-a fost descris, atunci, foarte uşor, vă puteţi recupera banii cheltuiţi. Chiar dacă atât Poliţia, cât şi Financial Services Authority (Autoritatea Serviciilor Financiare) recunosc faptul că, în cele mai multe cazuri, nu deţin puterea de a vă înapoia banii pierduţi, există o modalitate de a face acest lucru singur. În multe cazuri, şi cu o relativă uşurinţă!
De exemplu, dacă efectuaţi orice achiziţie cuprinsă între 100 de lire şi 30.000 de lire pe care o plătiţi folosind cardul de credit, furnizorul cardului dumneavoastră (banca) ar trebuie să vă plătească înapoi întreaga pierdere, în caz de înşelătorie. De obicei, plata efectuată cu cardul este acoperită nu numai în cazul unei escrocherii. Potrivit secţiunii 75 din Consumer Credit Act (Legea privind creditul), furnizorul trebuie să ramburseze orice sumă „pierdută” de client în cazul în care un comerciant nu îşi exercită serviciul sau nu livrează marfa comandată sau dacă produsul nu este aşa cum a fost descris.
Companiile de carduri de credit nu sunt de acord întotdeauna, atunci când un client face o cerere, potrivit secţiunii 75, ca banii să fie rambursaţi. Există cazuri în care clienţii ajung să se plângă, fără a li se percepe nicio taxă, către Financial Ombudsman Service (FOS) – Mediatorul Financiar. Recent compania Ombudsman a publicat câteva exemple de decizii referitoare la articolul 75. Iată câteva din experienţele unor clienţi care au reuşit să obţină banii înapoi.
Promisiuni deşarte
Doamna S. a plătit 3.500 de lire unui club de vacanţe (site-uri de vacanţe), de pe cardul ei de credit. Clubul în cauză o asigura că va primi înapoi această taxă de membru după cinci ani de zile. Cu toate acestea, la primirea actelor, doamna S. şi-a dat seama că a fost păcălită. S-a plâns celor de la FOS, după ce creditorul ei nu a crezut nimic din cele întâmplate. În cele din urmă, FOS a găsit conturile publice ale altor oameni care deja porniseră acţiuni de justiţie împotriva clubului de vacanţă. Reprezentanţii FOS au considerat astfel că există suficiente dovezi şi justificări pentru a obliga furnizorul cardului de credit să ramburseze banii doamnei S.
citeste mai multe pe: diasporaro.com