România va ajunge în acest an la 3 milioane de metri pătraţi de mall-uri, cât cinci sute de terenuri de fotbal sau cât suprafaţa unor localităţi precum Dărăbani sau Abrud din judeţul Alba.
Bucureştiul e capitala incontestabilă a mall-urilor. Aici este o treime din suprafaţa centrelor comerciale din ţară şi tot se mai construieşte. Anul acesta va fi finalizat proiectul Mega Mall care va urca densitatea suprafaţelor de desfacere aproape de un metru la fiecare doi locuitori.
Însă nu toate mall-urile şi-au găsit chiriaşi. Dacă în cazul proiectelor mari gradul de neocupare este de doar 4%, centrele comerciale mai mici sunt în proporţie de 25% goale, arată datele companiei de servicii imobiliare DTZ.
Anul acesta se vor livra cu aproape 200% mai multe spaţii comerciale decât anul trecut, iar o treime dintre proiecte aparţin sud-africanilor de la NEPI.
2014 a fost anul în care s-au dat în utilizare cele mai mici suprafeţe comerciale din ultimul deceniu: 75.000 de metri pătraţi din care mai bine de jumătate au fost în Bucureşti.
digi24.ro