Până nu demult, doar autoturismele de lux erau în atenţia hoţilor de maşini care se foloseau de tehnologie pentru a pătrunde în maşini fără a folosi cheia de acces. Mai nou, şi posesorii de autovehicule standard ar trebui să-şi ia măsuri de protecţie suplimentare pentru a nu deveni victimele infractorilor.

Hoţii mai isteţi nu au nevoie de cheie pentru a pătrunde într-o maşină cu buton de pornire a motorului în loc de cheie mecanică şi a pleca cu ea în mai puţin de un minut.

 

Metoda „la minut”

În general, ei atacă noaptea, pentru a putea lucra nestingheriţi. Sparg geamul din dreptul scaunului şoferului şi, cu un aparat pe care îl conectează la calculatorul maşinii printr-un port situat de regulă undeva sub volan, programează o cheie nouă. Procesul nu durează decât câteva zeci de secunde, după care hoţul opreşte alarma, deschide uşile, porneşte motorul maşinii şi pleacă în viteză cu trofeul.

Cum te poţi feri de o asemenea întâmplare? Există aparate care se montează în interiorul maşinii şi care localizează poziţia vehiculului prin GPS. Poţi, de asemenea, folosi o piedică de oţel, care se instalează direct pe volan sau pe pedale, doar că e de lucru la ea: nici tu nu vei putea conduce cu ea, astfel că va trebui s-o scoţi ori de câte ori vei dori să circuli cu maşina. Era varianta preferată de protejare a maşinii în anii ’80 şi ’90, iar acum poţi achiziţiona aşa ceva şi cu £30. Ai putea folosi şi un dispozitiv care previne accesul la portul de acces la calculatorul vehiculului.

 

Furtul de la distanţă, cu telecomanda

Alteori, ei fură maşina în locurile cele mai aglomerate. Surprind şoferul în momentul în care ies din maşină şi o închid cu cheia electronică. Atunci, de la oarece distanţă, hoţii trimit un semnal radio cu un anume aparat care are darul de a perverti frecvenţa pe care cheia maşinii trimite semnale maşinii. Astfel, vehiculul nu înregistrează comanda de închidere a maşinii, iar proprietarul pleacă mai departe, fără a realiza că maşina a rămas deschisă.

Hoţilor nu le rămâne decât să intre în maşină, să se mulţumească cu bunurile găsite acolo sau, în caz extrem, să fure de-a binelea maşina, dacă se-ntâmplă să funcţioneze doar cu cheie electronică.

Aşa că, fii foarte atent! Urmăreşte dacă s-a închis cu adevărat maşina; unele răspund cu un „beep” la comanda de închidere, în timp ce altele semnalizează luminos recepţia comenzii de închidere. Pentru siguranţă, poţi apăsa pe butonul de închidere de 2-3 ori.

 

Furturile auto, la nivel de industrie

Numai în 2013 s-au furat în Marea Britanie 90.000 de autoturisme. Cam o treime dintre ele nu au fost recuperate. Dintre acestea, o parte au căpătat o identitate falsă, iar altele au fost exportate în containere în străinătate, în Africa sau în ţări precum Cipru, Arabia Saudită, Statele Unite, Malaezia, Burma etc, oriunde în lume se mai conduce pe partea stângă a străzii. Restul maşinilor furate au fost dezmembrate pentru a fi vândute pe bucăţi.

Dacă până acum cele mai multe maşini furate erau din gamele BMW, Audi, Range Rover, se pare că în ultimele luni hoţii au trecut şi la Ford-uri, Mercedes-uri, precum şi la alte maşini care nu sunt considerate de lux.

Producătorii de autoturisme spun că sunt obligaţi de legislaţia UE să permită şi altor garaje auto, pe lângă reprezentanţe, să programeze chei electronice noi, aceasta fiind ruta folosită de hoţi, dar promit că lucrează la soluţii noi de securitate.

Totuşi, furtul maşinii este acoperit de o asigurare „third party, fire and theft” sau „fully comprehensive” şi majoritatea optează pentru astfel de asigurări.

sursa: http://www.diasporaro.com/