Și-au bătut joc de ei! În pragul sărbătorilor de iarnă, zeci de români au fost foc și pară pe firmele de curierat care le-au distrus pachetele trimise din sau înspre România. Spre revolta oamenilor, au fost și cazuri în care alimentele tradiționale trimise de acasă nu au mai ajuns deloc la destinație. Răspunsul celor responsabili cu transportul i-a lăsat fără cuvinte pe românii care au petrecut sărbătorile departe de țara lor: „V-am aruncat pachetul la gunoi!” Luați la întrebări, patronii acestor societăți, care s-au îmbogățit de pe urma celor care muncesc la mii de kilometri distanță de casă, spun că vina aparține clienților. Imediat după sărbătorile de iarnă, site-urile de socializare au fost împânzite cu mesaje în care păgubiții au povestit ce li s-a întâmplat: cei mai norocoși au primit coletele cu câteva zile întârziere, alții au constatat cu uimire că pachetele lor au fost deschise și resigilate, nu înainte însă de a se sustrage câteva produse. Au fost însă și români care nu și-au mai primit deloc pachetul!

 

 

„V-am aruncat pachetul la gunoi!”

 

Românii fac tot posibilul să respecte tradițiile în spiritul cărora au fost crescuți chiar dacă acum se află în diferite colțuri ale lumii! Când vine vorba despre mâncare, pretențiile sunt și mai mari. Și pentru că în străinătate bucatele tradiționale sunt destul de greu de procurat, mulți dintre români au apelat la rudele din țară. Le-au cerut carne de porc, caltaboș, cârnați, cozonac și alte alimente, iar cei de acasă s-au grăbit să trimită coletele astfel încât masa festivă de Crăciun sau cea de Revelion, organizate pe tărâm englezesc, să nu fie cu mult diferite față de cele pregătite în România.

Spre nemulțumirea tuturor, firmele de curierat și-au bătut joc de clienți. Coletele au ajuns distruse sau cu produse lipsă. Au fost și cazuri în care pachetele nu au mai ajuns deloc la destinație. Diaspora Românească a stat de vorbă cu câțiva români cărora sărbătorile de iarnă le-au lăsat un gust amar.

 

Primul Crăciun, distrus de firma de curierat

Simona Hirean locuiește în Regatul Unit al Marii Britanii de un an de zile. A venit aici împreună cu prietenul său din dorința de a-și clădi un viitor mai bun. Pentru prima dată, cei doi tineri au petrecut sărbătorile printre străini, departe de casă, familii și prieteni. Este prețul plătit de toți cei care aleg drumul străinătății, recunosc ei. De parcă această situație nu ar fi fost suficientă, cei doi tineri, de loc din județul Gorj, au mai primit o lovitură chiar în Ajunul Crăciunului: pachetul cu produse tradiționale românești, trimis de familie, nu a mai ajuns la destinație. Astfel, primul Crăciun petrecut în UK a fost unul de coșmar pentru acești doi români care, văzând că nu au mai primit alimentele de acasă, au alergat, pe ultima sută de metri, să mai cumpere ceva de mâncare din magazinele englezești. S-au mulțumit cu ce au găsit, în Ajunul Crăciunului, rafturile erau aproape goale, încât te considerai norocos dacă mai găseai o pâine.

 

Șofer dispărut

Diaspora romaneasca_Romanii, foc si para pe firmele de curierat_Simona Hirean

„Părinții mei au dus pachetul într-o sâmbătă, în data de 19 decembrie, la sediul din Târgu Jiu al firmei Brendea Tour. Bagajul conținea alimente tradiționale: carne de porc prăjită și pusă în caserole cu untură, mezeluri afumate, cozonac și alte produse pe care nu le găsim așa ușor aici în Anglia. Reprezentanții firmei ne-au spus că pachetele vor pleca duminică, însă este nevoie să fie aduse cu o zi înainte pentru a putea fi verificate. La Târgu Jiu bagajul a fost declarat ca fiind în regulă și astfel a fost transportat spre Deva, în județul Hunedoara, acolo unde are sediul firma Exotic World Travel. Aceasta din urmă a preluat pachetele și le-a transportat spre Anglia. Din păcate, al meu nu a mai ajuns la destinație. Când au luat produsele de la părinții mei, angajații le-au spus că marți, adică pe 22 decembrie, trebuie să vin la Manchester să îmi ridic coletul. L-am așteptat cu nerăbdare, nu am făcut cumpărături de Crăciun cu gândul că primim alimentele de acasă cu doar trei zile înainte de Crăciun. Toate așteptările noastre au fost puse sub semnul întrebării în ziua de marți, când șoferul nu ne-a răspuns la telefon. L-am sunat toată ziua și nimic. Inițial am crezut că nu poate să vorbească, efectiv refuzam să cred că urmează să ne luăm o asemenea țeapă. Totuși, când l-am sunat de pe un alt număr de telefon și a început să se eschiveze, m-am convins că ceva nu este în regulă. După discuțiile cu el a rămas să ne întâlnim în jurul orelor 22.00 la Manchester. Noi locuim în Crewe, un oraș din apropiere, și am rugat un prieten să ne ducă cu mașina până acolo pentru faptul că era aproape miezul nopții. Înainte să plecăm la drum am zis să îi mai dăm un ultim telefon, să ne asigurăm că va ajunge la întâlnire. Stupoare însă, mi-a răspuns răstit că încă nu a plecat din Londra, că prima dată se va duce la Doncaster și că nu este sigur dacă mai are pachete pentru Manchester! I-am spus că cel puțin unul mai are sigur, că este pachetul pentru mine și că dacă vrea, mă pot duce chiar și la Doncaster după el. Atunci mi-a zis că nu știe sigur la ce oră ajunge și că mă va suna el. Nu am mai plecat de acasă, convinși fiind că făceam drumul degeaba, iar acest bărbat nu a mai revenit cu telefonul nici până în ziua de azi.”

Simona Hirean (foto)

 

Explicațiile firmei

Florin Hirean, din Târgu Jiu, a mers la sediul firmei Brendea Tour pentru a le cere explicații celor care l-au asigurat că fiica sa va primi coletul în două-trei zile. Bărbatul spune că angajații au dat din colț în colț și că i-au oferit două variante total diferite. „Nu mi-a venit să cred când fiica mea mi-a spus că nu a primit niciun colet. Am crezut că apelez la o firmă serioasă, de la noi din oraș. Nici prin gând nu mi-a trecut, mai ales după ce au verificat coletul și au spus că este ok, că se poate întâmpla așa ceva. De altfel, eu cred că l-a păstrat cineva, poate șoferul acela. Susțin asta pentru că în momentul în care m-am dus la firmă, nu au avut o atitudine fermă. Inițial mi-au zis că pachetul a fost aruncat la gunoi, undeva prin Franța, din cauză că s-au stricat alimentele din el. Eu cred, și le-am spus și lor, că asta este o minciună. Eu nu am trimis carne proaspătă sau congelată. Am trimis carne prăjită și pusă în untură, asta rezistă luni de zile. De asemenea, am mai trimis mezeluri afumate și cozonac, să fim serioși, nu se strică în două-trei zile. În plus, prin absurd vorbind, dacă s-a stricat ceva, chiar este cazul să arunci tot pachetul?! Ce am pus în bagajul acela costa bani, să nu mai vorbim de faptul că fata mea a fost extrem de bucuroasă când i-am spus că o să-i trimitem un colet de sărbători. Am fost mințiți în față, asta este părerea mea. Când le-am spus că nu cred că s-au stricat produsele din pachetul respectiv, au venit cu o altă variantă: coletul a fost confiscat în vamă, la ieșirea din România. Păi, cum este posibil așa ceva?! Doar nu este pentru prima dată când fac acest transport. Ce s-a întâmplat cu verificările făcute de angajați și cu asigurările ce ne-au fost date că bagajul este în regulă și că va ajunge în UK în doar câteva zile?!”

 

O să facă reclamație la OPC

–––––––––––––

„Eu am încercat să obțin o explicație atât de la angajații firmei din Târgu Jiu, cărora familia mea le-a predat personal coletul, cât și de la cei din Hunedoara, aceștia din urmă fiind responsabili cu transportul în străinătate. De fiecare dată mi s-au oferit răspunsuri evazive, mi s-a cerut să am răbdare până fac și ei verificări. Nici în momentul de față noi nu avem de la ei o variantă clară: a fost aruncat la gunoi sau a fost confiscat la vamă. În opinia noastră, este vorba despre o a treia variantă: pachetul, cu produse tradiționale, numai bune de pus pe masa de Crăciun sau de Revelion, a fost reținut. Oricum, cei de la Exotic World Travel, firma din Hunedoara, au recunoscut că au mai avut probleme cu acest șofer care a transportat coletele.”

Camelia Hirean, sora Simonei

–––––––––––––

 

Managerul Brendea Tour: „Am aruncat mai multe pachete!”

Contactat de Diaspora Românească, managerul firmei Brendea Tour din Târgu Jiu a declarat că știe despre acest caz și că se vor lua măsuri în cel mai scurt timp. Mai mult decât atât, Daniel Guță a recunoscut că Simona Hirean nu a fost singura persoană din Anglia care nu a primit coletul.

„Știu despre această situație și îmi pare rău, mai ales că nu este un caz singular. Din păcate s-a ajuns aici pentru că am făcut, să le spun așa, excepții de sărbători. În mod normal, oamenii știu că nu trebuie să pună în colete alimente perisabile, dar acum nu au mai ținut cont nici ei, nici noi. Într-un fel, fiecare și-a asumat responsabilitatea pentru ceea ce s-ar putea întâmpla cu produsele. Este adevărat că noi nu le transportăm în vreo mașină specială, ci cu autocarul sau în remorca acestuia, dar și oamenii sunt vinovați că trimit alimente care se strică dacă nu sunt ținute la rece și, în plus, nici nu le ambalează corespunzător. Știu de la șofer că de data aceasta au fost colete din care curgeau alimente sau miroseau foarte urât. Vă dați seama că în acel moment s-a luat decizia ca respectivele colete să fie aruncate la gunoi. De altfel, nici dacă voiam nu puteam să continuăm să le transportăm, pentru că nu ne-au permis autoritățile țărilor pe care le traversăm. Avem documente care atestă faptul că acele colete au fost aruncate la cererea organelor competente.”

 

Brendea Tour și Exotic World Travel, parteneri de… contradicții

Puși într-o lumină proastă din cauza acestui incident, reprezentanții Exotic World Travel aruncă mâța moartă în curtea vecinilor. Aceștia susțin că toate pachetele primite de la clienți în sediile autorizate ale societății au ajuns cu bine la destinație. Despre activitatea colaboratorilor, administratorul Exotic World Travel, Emilian Grigore, susține că este una făcută la colțul străzii fără dovezi care să ateste că oamenii le-au înmânat pachete ce ar urma să ajungă în diferite colțuri ale lumii. De altfel, Grigore a declarat redactorilor Diaspora Românească faptul că nu are cunoștință despre pachete transportate de angajații săi în UK, dar care să nu fi ajuns la destinație. Declarația lui contrazice atât cele spuse de Simona Hirean și rudele sale, cât și cele spuse de partenerii de afaceri din Târgu Jiu.

„Aceste pachete nu sunt problema noastră. Nu suntem noi răspunzători de ce s-a predat colaboratorilor, noi avem o evidență clară a coletelor primite în sediile autorizate ale Exotic World Travel. Ce primesc alții la colț de stradă sau prin diferite autogări nu ne interesează pe noi. De altfel, nu avem o certitudine că aceste pachete chiar au fost primite, poate fi un incident provocat de firmele concurente, menit să ne pună într-o lumină proastă și să ne cauzeze prejudicii financiare.”

Întrebat despre una dintre variantele susținute de colaboratorii Brendea Tour din Târgu Jiu, potrivit căreia șoferul autocarului ar fi aruncat la gunoi o parte dintre colete, administratorul Emilian Grigore s-a încurcat în declarații invocând vremea, legislația din România și într-un final numărul mare de angajați pe care îi are în subordine.

„Nu a aruncat nimeni niciun pachet. Dacă au pus în colete produse perisabile este vina clienților, ei și-au asumat responsabilitatea pentru ce ar putea să se întâmple cu alimentele. În România erau 16 grade Celsius iar noi avem o legislație pe care trebuie să o respectăm. Eu nu știu de cazuri în care pachetele transportate de noi înainte de sărbătorile de iarnă nu ar fi ajuns la destinație. Compania are aproximativ 50 de șoferi, nu m-am apucat să întreb lumea dacă au fost probleme cu unele colete. Acum fiecare poate să vină, să spună că a avut un pachet la noi, dar important este să poată dovedi cu acte ceea ce susține.”

 

Oamenii vor fi despăgubiți

În momentul de față, firma din Târgu Jiu nu mai transportă colete în Marea Britanie, susțin reprezentanții societății. Ei au refuzat să ofere o explicație pentru această schimbare și nu au știut nici să spună o dată la care se va relua activitatea. În ceea ce îi privește pe românii care au avut de suferit de pe urma ultimului transport de colete, managerul Brendea Tour, Daniel Guță, susține că vor fi despăgubiți.

„Ne pare rău pentru situația creată și vă asigur că în cel mai scurt timp o să încercăm să o remediem. Am vorbit și cu firma colaboratoare, Exotic World Travel, și o să le oferim despăgubiri tuturor clienților care, din păcate, nu au mai primit coletele în luna decembrie. Într-o săptămână, maximum două, o să calculăm, în funcție de datele care sunt înregistrate la noi, ce sumă îi revine fiecărei persoane. Este un incident regretabil, dar nu suntem singurii care au pățit așa ceva.”

Despăgubirea despre care vorbește patronul firmei de curierat nu poate șterge faptul că produsele tradiționale trimise Simonei, de către rudele din România, nu au ajuns pe masa festivă de Crăciun, ci într-un coș de gunoi. Din păcate, acesta nu a fost un caz singular.

 

citeste mai multe pe: diasporaro.com

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *