Dacă doriţi să faceţi o plângere pentru modul în care poliţia a tratat cazul dumneavoastră, sau despre orice altă procedură intervenită, atunci trebuie să scrieţi către Chief Constable of the Force sau către Divisional Commander ai secţiei de poliţie respective.

Dacă plângerea se referă la un ofiţer de poliţie sau la oricare alt membru al forţelor de ordine, atunci va trebui să mergeţi la secţia respectivă şi să cereţi să discutaţi cu un inspector. Va trebui să oferiţi câteva detalii de bază persoanei de la recepţie, pentru ca aceasta să vă îndrume către persoana indicată pentru a prelua problema cu care vă confruntaţi.

 

De cine mă pot plânge?

  • De ofiţerii de poliţie;
  • De jandarmi;
  • De oricine din aparatul poliţiei, incluzând PCSO, PEO, ofiţerii de detenţie, poliţiştii rutieri sau personalul administrativ.

 

Poate oricine să facă o plângere?

  • Victima;
  • Persoane afectate negativ;
  • Martorii;
  • Oricine reprezintă una dintre persoanele de mai sus, având acordul scris a-l acestora pentru a le reprezenta, excepţie făcând un avocat sau MP;
  • Prin intermediul unei organizaţii destinate acestui lucru;
  • Personalul care nu este de serviciu dintr-un alt aparat poliţienesc.

 

Ce tipuri de plângeri există?

  • Plângeri publice referitoare la conduită;
  • Plângeri serioase despre conduită, care vor fi înaintate întotdeauna la Independence Police Complaints Commission (comisia de plângeri:ipcc.gov.uk);
  • Direction and Control Matters of strategy and policy (probleme de conducere şi control);
  • Structurale şi de organizare;
  • Probleme de resurse şi de alocare a bugetelor;
  • Calitatea serviciilor.

Dacă nu sunteţi mulţumiţi de modul în care a fost tratată o plângere împotriva unui ofiţer de poliţie sau al unui alt membru al forţelor de ordine, atunci puteţi face apel prin intermediul Independent Police Complaints Commission.

Independent Police Complaints Commission:

Adresă: 90 High Holborn, London WC1V 6BH.

Telefon: 08453 002 002.

E-mail: enquiries@ipcc.gsi.gov.uk.

 

Există pliante pe care să le pot descărca online?

Introducere în IPCC: http://www.ipcc.gov.uk/ipcc_intro.pdf.

Cum să faceţi o plângere: http://www.ipcc.gov.uk/complaints.

Formular plângere: http://www.ipcc.gov.uk/sites/default/files/Documents/onlineforms/Make_a_Complaint_forms.doc.

IPCC a stabilit un comitet format din mai multe agenţii, având ca membri Learning and Lessons Commitee, IPCC, ACPO, APA, HMIC, Home Office şi NPIA, toate acestea fiind deservite de IPCC. Scopul comitetului este acela de a culege şi asimila lecţiile oferite de investigaţiile plângerilor făcute şi a lansa un buletin informativ în acest sens. Pentru mai multe informaţii, puteţi apela la www.ipcc.gov.uk.

 

sursa: diasporaro.com

Leave a Reply

Your email address will not be published.